‍مختومه شدن  ۶۹ هزار و ۹۰۶ پرونده در دادگستری لرستان

نشست مطبوعاتی حجت الاسلام والمسلمین سعید شهواری رئیس دادگستری لرستان و اعضای شورای قضایی استان به مناسبت هفته قوه قضائیه با اصحاب رسانه در سالن جلسات آیت الله شاهرودی دادگستری لرستان برگزار شد.

‍مختومه شدن  69 هزار و 906 پرونده در دادگستری لرستان

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، حجت الاسلام شهواری با تبریک هفته قوه قضائیه و گرامیداشت سالروز شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یارانش و همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهید رئیسی و همراهانش، بیان داشت: رسانه مایه روشنگری و سازنده افکار عمومی و جهت دهنده به همت و اراده مردم است؛ نقش اهالی فرهنگ و اصحاب رسانه در تنویر افکار عمومی نقشی ممتاز است و از این جهت می تواند کمک مناسبی برای دادگستری جهت استقرار نظم و امنیت، حفظ امنیت روانی جامعه ، ارتقا دانش حقوقی مردم ، آموزش و فرهنگ سازی در بین شهروندان ، پیشگیری از وقوع جرم و اعتلای جامعه باشد.

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه بخش قابل توجهی از آسیب های اجتماعی ناشی از ضعف اطلاع و عدم آگاهی شهروندان است با آمار و ارقامی به عملکرد دادگستری استان اشاره کرد: در سال 1402، تعداد 412 هزار و 817 فقره پرونده به دادگستری استان وارد شد که تعداد 417 هزار و 665 فقره پرونده مختومه شد و عملکرد دادگستری لرستان با تعداد 4 هزار و 848 فقره پرونده ، مثبت بوده است به این معنا که تمام پرونده هایی که در سال 1402 وارد دادگستری شده به آنها رسیدگی شده است و علاوه بر آن 5000 فقره پرونده که از سنوات گذشته باقی مانده رسیدگی شده اند.

وی افزود: در اجرای احکام کیفری و حقوقی در سال 1402، تعداد 67هزار و 19 فقره پرونده وارد شده که تعداد 69هزار و 906 فقره مختومه شده و عملکرد دادگستری با 2 هزار و 887 فقره پرونده، مثبت بوده.

سعید شهواری در ادامه اظهار داشت: در پایان سال 1401 دادگستری استان 16 هزار و 724 فقره پرونده مسن داشت در واقع پرونده هایی که از عمر آنها بیش از یکسال گذشته است و این رقم در پایان سال 1402 به 12 هزار و 504 فقره کاهش پیدا کرده که این رقم، رشد رسیدگی و کاهش 23/5 درصدی پرونده های مسن در استان را نشان می دهد.

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه شهید جمهور از شاگردان مکتب شهید بهشتی بود، بیان کرد: شهید رئیسی در هر بخشی از نظام که مسئولیتی را پذیرفت، آن را به نحو احسن به سرانجام رساند. خادم‌الرضای خدمت نزدیک به 40 سال مسئولیت در دستگاه قضایی، آستان قدس رضوی، دادستانی ویژه روحانیت داشت و در پایان کار که در عرصه خدمت شهید شد، در شمار شهدای گرانقدر انقلاب قرار گرفت.

حجت الاسلام شهواری گفت: همکاران دستگاه‌ قضایی، دادگستری و سازمان‌های تابعه استان با تلاش شبانه‌روزی و جهادی در حال خدمت‌رسانی به مردم لرستان هستند، به‌طوری که سال گذشته، با این تلاش‌ها در ارزیابی‌های انجام‌شده، دادگستری لرستان جزو 10 استان برتر کشور قرار گرفت.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان